İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku

Gerek bireysel müvekkillerimize gerekse şirketlere, işçilerin istihdamı ile ilgili hususları düzenleyen kanun ve diğer yasal mevzuata ilişkin aktif danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Bu kapsamda ofisimiz, uyuşmazlığın kaçınılmaz olduğu durumlarda müvekkillerimize olanak dahilindeki en iyi ve en hızlı çözümü sunduğu gibi, işverenleri kendilerine karşı açılacak davalardan koruyabilmek ve hukuki risklerini azaltmak amacıyla işçi-işveren ilişkilerine ait politikaları geliştirmek ve bunların uygulanmasını sağlanması konusunda da destek vermektedir.

İş Hukuku alanındaki faaliyetlerimiz genel hatları ile şu hususları kapsamaktadır:

• Şirket içinde yeniden yapılanma ve insan kaynakları planlaması süreçleri ile toplu işten çıkarma uygulamalarında hukuki destek sağlanması,
  • İş hukukunu ilgilendiren her türlü sözleşmesinin ve belgenin hazırlanması ve danışmanlık verilmesi,
  • Çalışanlara yönelik her türlü şirket içi politika ve prosedürün hazırlanması, performans yönetimi süreçlerinin işletilmesi ve bu kapsamda seminerler ve eğitim programlarının düzenlenmesi,
  • Fesih prosedürünün yürütülmesi konusunda hukuki danışmanlık hizmeti verilmesi, risk değerlendirmelerinin yapılması ve ikale sözleşmelerinin hazırlanması,
  • Rekabet etmeme ve gizlilik sözleşmelerinin hazırlanması ve gözden geçirilmesi,
  • Toplu iş sözleşmesi görüşmelerine katılım ve devamında toplu iş sözleşmesinin hazırlanması süreçlerinin takip edilmesi,
  • Sendikalarla olan ilişkiler hakkında danışmanlık hizmeti verilerek sendikalaşma sürecinin her yönüyle yönetilmesi,
  • Çalışanlara sağlanan menfaat ve tazminatlar, ayrımcılığın önlenmesi, etik ve uyumluluğa ilişkin konularda danışmanlık hizmeti verilmesi,
  • Yerel şirketlerde görevlendirilen yabancı çalışanların çalışma ve oturma izinlerine ilişkin başvuruların yapılması ve bu izinlerin alınması hususunda danışmanlık hizmeti verilmesi,
  • Dava ve arabuluculuk da dâhil olmak üzere her türlü uyuşmazlık çözümü süreçlerinin değerlendirilmesi ve yürütülmesi,
  • İş sağlığı ve güvenliği hukuku ve sosyal güvenlik hukukuna ilişkin konularda hukuki destek sağlanması,
  • Resmi kurumlar tarafından işyerinde veya şirket belgeleri üzerinde yürütülen her türlü incelemede hukuki destek sağlanması ve işyerinde yapılan denetimler neticesinde istihdam uygulamalarındaki usulsüzlükler nedeniyle uygulanan idari para cezalarına itiraz sürecinin takip edilmesi.
  • Alt işverenlerin iş ve işlemlerinin mevzuata uygunluğunun denetimi ve risklerin raporlanması hizmetinin verilmesi.

Bu kapsamda, müvekkillerimize günümüz çalışma koşulları, talep ve ihtiyaçları doğrultusunda ve değişim halinde olan mevzuat ve mahkeme kararlarını dikkate alarak, pratik ve stratejik hukuki tavsiyeler vererek, uyuşmazlıklar, bireysel ve toplu iş sözleşmeleri ile iş sağlığı ve güvenliği konuları dâhil ancak bunlarla sınırlı olmaksızın birçok konuda hukuki danışmanlık hizmetleri sunmaktayız.

Faaliyet Alanlarımız